Zwiastun trzygodzinnego widowiska jest już dostępny: LINK
Koncert realizowany przez producentów docenionych nagrodą EmmyⓇ - Fulwell 73 Productions i Rocket Entertainment, będzie transmitowany wyłącznie w Disney+ w poniedziałek 21 listopada o godzinie 4:55 rano czasu polskiego.
Podczas tego niezwykłego wydarzenia do Eltona Johna na scenie do muzycznej ikony, Eltona Johna, podczas jego ostatniego występu w Ameryce Północnej na Dodger Stadium. Będą to zdobywczynie nagrody GRAMMY® - Dua Lipa, Kiki Dee i Brandi Carlile, które oddadzą hołd muzykowi i jego legendarnej karierze. Ten niezwykły koncert będzie transmitowany na żywo w poniedziałek, 21 listopada o godzinie 4:55 polskiego czasu, wyłącznie w Disney+. Koncert rozpocznie się odliczaniem do wydarzenia, podczas którego zostaną pokazani sławni przyjaciele z całego świata życzący Eltonowi Johnowi powodzenia, wywiady brytyjskiej ikony i Davida Furnisha i wiele więcej atrakcji prosto z Dodger Stadium!
Dodatkowo Disney+ udostępnił również zwiastun przybliżający nadchodzącą historyczną trzygodzinną transmisję na żywo. „Elton John: Koncert na żywo z Dodger Stadium”, realizowany przez Disney Branded Television i wyprodukowany przez Fulwell 73 Productions i Rocket Entertainment, pokaże brytyjskiego piosenkarza takim, jakiego widzowie nigdy wcześniej nie widzieli, oddając jednocześnie cześć ikonie i przełomowemu momentowi z 1975 roku, który ugruntował się jego światowy sukces.
Światowej sławy goście
Elton John przez dziesięciolecia współpracował z wieloma artystami zajmującymi czołowe miejsca w muzycznych rankingach. W 2021 roku pojawił się na pierwszych stronach gazet na całym świecie. Wrócił także na listy przebojów, a to za sprawą przeboju „Cold Heart (PNAU REMIX)” nagranego wraz z Duą Lipą. Piosenka zajęła 7. miejsce na liście Billboard's Hot 100, 1. miejsce na liście Hot Dance/Electronic Songs i 1. miejsce na liście w Wielkiej Brytanii wśród wydanych singli. Utwór został odtworzony ponad miliard razy w serwisie Spotify na całym świecie, a ostatnio zdobył nagrodę Top Dance/Electronic Song na Billboard Music Awards 2022. „Cold Heart (PNAU REMIX)” to połączenie najbardziej kultowych utworów Eltona Johna, w tym „Sacrifice” i „Rocket Man”.
Kiki Dee i Elton John zrobili furorę prawie 50 lat temu piosenką, będącą w tym czasie numerem jeden – „Don't Go Breaking My Heart”. Był to jednocześnie jego trzeci samodzielny singiel po „Lucy In The Sky With Diamonds” i „Philadelphia Freedom”.
Brandi Carlile jest fanką Eltona Johna, odkąd skończyła 11 lat. Była również gospodarzem jego 30. corocznego przyjęcia Elton John AIDS Foundation, organizowanego przy okazji rozdania nagród Akademii Filmowej. Oprócz faktu, że są przyjaciółmi, to w 2021 roku wydali także wspólny singiel „Simple Things”, który był częścią albumu „The Lockdown Sessions” Eltona Johna.
W ramach trasy Farewell Yellow Brick Road Eltona Johna, dzięki transmisji na żywo z Dodger Stadium, ikona muzyki zostanie pokazana w świetle reflektorów. Towarzyszyć mu będzie ponad 50 000 fanów na miejscu, ale także niezliczona liczba wielbicieli online na całym świecie. W wydarzeniu wezmą także udział goście specjalni, którzy zaśpiewają światowe hity z przekroju dziesięcioleci. A to wszystko w ramach jednego z największych pożegnań w historii muzyki. Koncert będzie zapowiedzią oryginalnego filmu dokumentalnego Disneya “Goodbye Yellow Brick Road: The Final Elton John Performances” i “The Years that Made His Legend”.
O producentach
Fulwell 73 Productions zrealizowało i uchwyciło niektóre z największych momentów w historii muzyki, w tym przyjęcie Fundacji AIDS Eltona Johna przy okazji rozdania nagród Akademii Filmowej, „Adele: One Night Only”, „Bruno Mars: 24K Magic Live at The Apollo”, „GRAMMYS®” i wiele więcej. Producentami wykonawczymi dla Fulwell 73 Productions są Gabe Turner, Ben Winston, Emma Conway i Sally Wood, która pełni również funkcję showrunnera. W Rocket Entertainment producentami wykonawczymi są Elton John, David Furnish i Luke Lloyd Davies, a także RJ Cutler. W Disney Branded Television, Marc Buhaj jest wiceprezesem ds. produkcji nadawanych na żywo i literatury faktu, a Nicole Silveira jest wiceprezesem ds. produkcji nadawanych na żywo.
Disney+ jest dostępny w cenie zaledwie 28,99 zł miesięcznie – bez żadnych ukrytych kosztów i z możliwością anulowania subskrypcji w dowolnym momencie. Każdy znajdzie tu coś dla siebie, w tym nowe seriale telewizyjne, hity filmowe i ekskluzywne produkcje oryginalne przez cały rok, od naszych sześciu kluczowych marek: Disney, Pixar, Marvel, Gwiezdne Wojny, National Geographic i Star. W naszej nieskończonej bibliotece rozrywki, obejmującej wszystko, od filmów dokumentalnych po uznane przez krytyków dramaty i komedie po klasyczną animację, znajdziesz mnóstwo historii, a także wiele innych, których się nie spodziewasz.
O Eltonie Johnie
Dotychczasowe osiągnięcia zawodowe Eltona Johna są niezrównane pod względem rozmachu i długowieczności. Jest to jeden z najlepiej sprzedających się artystów solowych wszechczasów. Tylko na brytyjskich i amerykańskich listach przebojów ma 1 diamentowy, 32 platynowe lub multi-platynowe oraz 21 złotych albumów, a także ponad 70 przebojów z listy Top 40. Sprzedał ponad 300 milionów płyt na całym świecie.
Jest rekordzistą najlepiej sprzedającego się singla wszechczasów „Candle in the Wind 1997”, który sprzedał się w ponad 33 milionach egzemplarzy. W sierpniu 2018 roku Elton został uznany za najbardziej utytułowanego solowego artystę płci męskiej w historii list przebojów Billboard Hot 100. Obecnie zarejestrował 70 wpisów na liście Billboard Hot 100, w tym dziewięć na pierwszym miejscu i 28 na liście Top 10. W 2021 roku Elton powrócił na listy przebojów nagrań muzycznych. „The Lockdown Sessions”, album nagrany podczas pandemii COVID-19, został wydany w październiku 2021 roku i od razu zajął pierwsze miejsce na brytyjskiej liście przebojów, stając się ósmym albumem Eltona, który znalazł się na pierwszym miejscu w Wielkiej Brytanii. Jego przebój „Cold Heart (PNAU Remix)” wraz z Duą Lipą stał się prawdziwym światowym hitem, osiągając pierwsze miejsce na brytyjskich i australijskich listach przebojów.
Elton John ogłosił trasę koncertową „Farewell Yellow Brick Road” w nowojorskim Gotham Hall w styczniu 2018 roku. Pięcioletnia trasa, obejmująca 5 kontynentów i ponad 350 koncertów, rozpoczęła się we wrześniu 2018 roku i zapowiadała wycofanie się gwiazdy z koncertowania po ponad 50 latach w trasie. Do tej pory Elton dał ponad 4000 występów w ponad 80 krajach od rozpoczęcia swojej pierwszej trasy koncertowej w 1970 roku.
Wśród wielu przyznanych mu nagród i wyróżnień jest sześć nagród GRAMMY, w tym nagroda GRAMMY Legend, nagroda Tony i dwa Oscary, nagroda BRIT dla najlepszego brytyjskiego artysty męskiego, nominacja do Rock and Roll Hall of Fame i Songwriters Hall of Fame, Kennedy Center Honor, Legend of Live Award, 13 nagród Ivor Novello w latach 1973-2001 oraz tytuł szlachecki od Królowej Elżbiety II za „zasługi dla muzyki i działania charytatywne”.
W 1992 roku Elton John założył Elton John AIDS Foundation, która dziś jest jedną z wiodących organizacji non-profit zajmujących się walką z HIV/AIDS. Jak dotąd organizacja zebrała ponad 515 milionów dolarów na globalną walkę z HIV/AIDS. W czerwcu 2019 roku prezydent Emmanuel Macron wręczył Johnowi Legię Honorową, najwyższe francuskie odznaczenie, za całokształt wkładu w sztukę i walkę z HIV/AIDS. Elton otrzymał tytuł Companion of Honor na liście noworocznych wyróżnień w 2021 roku.
O Disney+
Disney+ to usługa streamingowa, będąca domem dla filmów i programów Disneya, Pixara, Marvela, ze świata Gwiezdnych wojen, National Geographic oraz takich tytułów jak „Simpsonowie” oraz wielu innych. Na wybranych rynkach zawiera także ogólnorozrywkowe treści w ramach marki Star. Disney+, jako flagowa usługa streamingowa The Walt Disney Company, jest częścią Disney Media & Entertainment Distribution. Usługa oferuje kolekcję oryginalnych treści oferowanych na wyłączność, w tym filmów pełnometrażowych, dokumentów, seriali animowanych i aktorskich oraz pozycji krótkometrażowych. Oprócz dostępu do niepowtarzalnego zbioru telewizyjnej i filmowej rozrywki Disneya, Disney+ jest także domem najnowszych produkcji The Walt Disney Studios. Disney+ jest dostępny jako osobny serwis, jako część pakietu Disneya w Stanach Zjednoczonych, zawierającego Disney+, Hulu i ESPN+, lub jako część Combo+ w Ameryce Łacińskiej wraz ze Star+, osobnym serwisem z treściami ogólnorozrywkowymi i sportowymi. Po więcej informacji wejdź na disneyplus.com lub do aplikacji Disney+ dostępnej na większości urządzeń mobilnych i telewizorów z dostępem do internetu.
O Disney Branded Television
Disney Branded Television obejmuje kreatywnych autorów opowiadań oraz zespoły produkcyjne i marketingowe odpowiedzialne za seriale telewizyjne, filmy i inne programy telewizyjne z udziałem aktorów, produkcje animowane i formaty na żywo. Grupa pomaga zasilać platformę streamingową Disney+ oraz linearne sieci Disney Channel, Disney XD i Disney Junior treściami skierowanymi do dzieci, nastolatków i rodzin, opowiadając historie pełne wyobraźni, aspiracji i odzwierciedlające ich świat i doświadczenia. Ostatnie projekty to „High School Musical: The Series”, „Monsters at Work”, „The Mysterious Benedict Society”, „Growing Up” i „Marvel's Spidey and his Amazing Friends”, a także nadchodzący „Elton John: Koncert na żywo z Dodger Stadium”. Disney Branded Television stworzyło jedne z najbardziej kultowych i nagradzanych obiektów i franczyz, w tym nagrodzone Peabody Award „Doc McStuffins” i „The Owl House”; zdobywcy nagrody Emmy® „Big City Greens”, „Turning the Tables with Robin Roberts” i „Elena of Avalor”; ukochane animowane krótkie kreskówki z „Myszką Miki” oraz franczyza Disney Channel Original Movie (DCOM), obejmująca ponad 100 tytułów.
Instagram: @DisneyPlusPolska
Facebook: @DisneyPlusPolska
Hashtag: #EltonLive
Kontakt:
Karol Adrian:
karol.x.adrian.-nd@disney.com
Agnieszka Baran-Malik
agnieszka.baran@disney.com